افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 63 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
برگزاری نشست انجمن های صنفی حسابداران سراسر کشور(بررسی تشکیل کانون و نظام حسابداری)
09 اسفند 1401 - 10:04
شناسه : 1189
بازدید 839
12

در نشست تخصصی بررسی ضرورت تشکیل سازمان نظام حسابداری ایران  که با حضور اعضای هیئت مدیره  انجمن های صنفی حسابداران ایران از یازده استان کشور به میزبانی انجمن صنفی حسابداران استان اصفهان ،  و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اصفهان برگزار شد، روند تشکیل کانون های عالی صنفی حسابداری در دو بخش […]

ارسال توسط :
پ
پ

در نشست تخصصی بررسی ضرورت تشکیل سازمان نظام حسابداری ایران  که با حضور اعضای هیئت مدیره  انجمن های صنفی حسابداران ایران از یازده استان کشور به میزبانی انجمن صنفی حسابداران استان اصفهان ،  و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اصفهان برگزار شد، روند تشکیل کانون های عالی صنفی حسابداری در دو بخش کارفرمایی و کارگری و طرح ایجاد سازمان نظام حسابداری ایران تشریح گردید.

این دومین نشست انجمن های صنفی حسابداری کشور بود  که با توجه به رویکرد جلسه برای تشکیل کانون عالی و انتخاب نمایندگان و افرادی که قرار است مراحل تشکیل کانون ها را در تهران و در ارتباط با مجلس و نهادهای مسئول پیگیری نمایند، مراحل تشکیل نهاد صنفی، تشریح و سپس، رای گیری با حضور  انجمنهای  استان های اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، البرز، کرمان، یزد، گیلان، قزوین، زنجان، گلستان و… انجام گردید که در ادامه تاکید همگان بر ارتباط با نمایندگان استانی خود در مجلس شورای اسلامی برای تصویب طرح نظام جامع و  تعامل با آنها مورد تایید  قرار گرفت . زیرا، این طرح مسیر  ارتقای جایگاه حرفه ای حسابداران را هموار خواهد نمود.

 سپس آقای جوادعلایی نسب، رئیس محترم  هیئت مدیره  انجمن حسابداران استان قزوین با اشاره به  وجود حدودا ۴ میلیون نفر  حسابدار در کشور در مقاطع مختلف، تشکیل دو کانون کارگری و کارفرمایی حسابداری را موجب تشکیل اختلافات عنوان کرد و گفت: با توجه به جایگاه حسابداران، باید به تشکیل یک نظام بیاندیشیم. زیرا، اساس نظام مبتنی بر قوانین مجلس و دارای اختیار و منابع مالی است.

در ادامه، آقای دکتر علی  سالار نژاد، نایب رئیس  محترم هیئت مدیره و دبیر  انجمن حسابداران استان کرمان گفت:   پیش نویس طرح نظام جامع حسابداری کشور با راهنمایی و مساعدت جناب آقای دکتر پورابراهیمی ریاست محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  نگارش شده و پیگیر دریافت نقطه نظرات کارشناسان و دلسوزان حرفه از کل کشور و همچنین حمایت همه جانبه اعضای انجمن ها و اساتید دانشگاه و …..‌  از طرح  برای ایجاد یک خواست عمومی و همگانی برای تصویب در مجلس شورای اسلامی هستیم.

ضمنا ایشان  بیان نمودند : طرح تشکیل نظام جامع حسابداری در مرکز پژوهش های مجلس آماده پذیرش نقطه نظرات است و این طرح سال آینده با الحاق به طرح قبلی برای اخذ رأی وارد صحن مجلس می شود.در ادامه جناب آقای دکتر عبدالرضا قاسمپور ریاست محترم هیئت مدیره انجمن حسابداران کرمان،  با بیان نظرات و پیشنهادات سازنده خویش در خصوص کمک این طرح به بخش کلان اقتصاد کشور همچنین شفافیت اقتصادی که باعث عدالت و توزیع عادلانه ثروت می شود و سایر موارد مربوطه مطالبی ارائه نمودند و ضمنا دیگر روسای انجمن های صنفی حسابداری نظرات خود درباره سرعت تشکیل کانون انجمن های صنفی و همینطور تشکیل سازمان نظام حسابداری و تاثیری که در مطالبه گری اعضا دارد را مطرح کردند.

در این جلسه، راه اندازی اتحادیه صنفی حسابداران برای صدور جواز کسب حقیقی و حقوقی و دیگر اختیاراتی که در حیطه فعالیت اتحادیه ها می گنجد، اعلام شد که مورد استقبال قرار گرفت.

مجید رئوفی، نایب رئیس محترم  انجمن حسابداران استان اصفهان با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی بدلیل تردید در داده ها می تواند مستقیما برای حسابدار شکایت و اعلام جرم کند، بیان کرد: از آنجایی که حسابداران فاقد پشتیبان و مرجع قانونی، اتحادیه و کانون صنفی سازمان یافته ای هستند، حق آنها تضییع و درگیر مشکلاتی می شوند. خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته، اصلاحیه مالیات های مستقیم در شرف انجام است که مانع از جرم انگاری خطای حسابداران می شود.

رئوفی افزود: بسیاری از حسابداران برای کارگاه ها کار می کنند و فقط از طریق اداره کار می توانند پیگیر حقوق خود باشند. در حالیکه اگر این گروه از سازمان و تشکل صنفی قانونی برخوردار باشند، پشتیبان مطمئنی در امور صنفی خود خواهند داشت.

در ادامه، مجید عظیمی عضو هیات مدیره انجمن صنفی حسابداران استان اصفهان، گفت: چنانچه در مجلس قانونی مصوب شود، به حفظ منافع مشروع حسابداران کمک می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اذعان به موارد آشفتگی در آموزش های کاربردی حسابداری بیرون از دانشگاه و همینطور آشفتگی در روابط بین حسابداران و کارفرماها، ضرورت تشکیل انجمن های صنفی، کانون و نظام را مطرح کرد. وی یادآور شد: سازمان های مردم نهاد و تشکل ها می توانند بار سنگینی را از دوش دولت بردارند و دولت با سپردن امور فراوانی به تشکل های مردم نهاد که کاملا غیرسیاسی هستند، می تواند به تسهیل در فرایند اجرای امور مردم کمک نماید.

در این جلسه، رای گیری به منظور تشکیل کانون کارفرمایی و کارگری حسابداری با یازده رای موافق انجام شد. همچنین، براساس آرا، مقرر گردید کانون عالی کشوری انجمن ها نیز تشکیل شود.

تصاویر جلسه انجمن های حسابداری سراسر کشور

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.